Terugreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hendrie - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hendrie - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Hendrieopreis

Blijf op de hoogte en volg Hendrie

08 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Begin van het eind van een geweldige vakantie ;-)
Zo het wachten op de bus is begonnen. Om zes uur de laatste veerboot vanuit Ornes genomen en daarna voor de laatste keer naar Songdal gereden. Daar nog wat boodschappen. Tot slot gezellig nog een patatje en een broodje hamburger gegeten en toen kwam het meest vervelende moment: afscheid nemen :( Ik heb genoten van Noorwegen en zou nog rustig langer kunnen blijven, maar ja de plicht roept.
Ik heb wel eens meer zin gehad om naar huis te gaan.

Wachten op de nachtbus in Noorwegen rond deze tijd van het jaar is een relatief begrip: het wordt hier niet donker...


1:30 uur Gol
Plaspauze en rust voor de chaufeur. Al de wegwerkzaamheden van de heenweg zijn nog niet afgerond en in de bus merk je wel dat de wegen niet overal even goed zijn. Tegen de tijd dat je net weg dommelt, rammelt de bus over een stuk slecht wegdek vervolgens ben je weer klaar wakker. Ik heb de illusie dat ik nog wat zou kunnen slapen nu al laten varen, ook al hebben we nog een uur of 3 te gaan. Ik weet hoe de heenweg was ;-) O ja, blijft een merkwaardig idee dat het schemerig is en nu al weer lichter wordt.


4:00 uur ergens 5 kwartier voor Oslo Gardemoen.
De zon komt op, erg mooi dat is het probleem niet maar asfalt leggen is toch een leerpuntje voor de Noren. Volgens mij ben ik door al dat geschud niet alleen klaar wakker maar ook een paar centimeters kleiner ;-) Ik ben benieuwd hoe SAS vliegt, ik houd mijn hart vast... ;-)


6:00 uur Oslo Gardemoen
Hoezo 6 uur vroeg, het is op het vliegveld gewwon druk :O en ik ben gaar. Net een sandwich gekocht met een flesje sinaasappelsap en een flesje water en als ik dan zie dat mensen ook al vrolijk aan het bier zitten, brr. Nu dus aan het ontbijt en misschien even de achterkant van mijn oogleden bekijken...
Nog ruim 2 uur en dan vliegen, m'n vertrouwen in SAS is wel weer wat toegenomen: inchecken, bagage afgeven en door de douane ging zo soepel... :D


17:30 uur THUIS
Ik heb in het vliegtuig gedommelt (vliegen met SAS viel wel mee, we kregen een extra rondje boven Nederland door/tussen de bewolking), ik heb in de trein naar huis gedommelt maar nu ik heb energie over!!! Waar ik het weg haal? Geen idee, ik denk dat de kater nog komt.
En wat doe de Nederlanders, net als de Duitsers, Denen en Noren? Idd knutselen met de weg :D
Overigens ben ik wel elk besef van tijd kwijt maar als je al meer dan 24 uur op bent...



De foto’s van de laatste week komen er z.s.m. bij. Er staan er nu een paar maar daar komen er nog wel een paar bij.

  • 10 Juni 2012 - 19:34

    Marjan Pragt:

    Welkom thuis. Weer een leuk weekverslag. Maar je zult vast nog meer te vertellen hebben. Hoor het maandag graag :-) Lekker dit weekend bijgekomen??? Groetjes

  • 10 Juni 2012 - 19:38

    Marjan Pragt:

    Jeetje wat een mooie foto's!! En wat een sneeuw!!!!!

  • 11 Juni 2012 - 19:40

    Riet:

    mooi verslag en mieterse foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Binnenkort met de auto naar Urnes, Noorwegen!!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2012

Terugreis

06 Juni 2012

2e week

02 Juni 2012

1e week

24 Mei 2012

Inpakstress

19 Mei 2012

Heen- en terugreis geregeld
Hendrie

Actief sinds 25 April 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 8161

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 03 Oktober 2014

Noorwegen, herfst 2014

25 Mei 2012 - 07 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: