Bergen - Flam - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Hendrie - WaarBenJij.nu Bergen - Flam - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Hendrie - WaarBenJij.nu

Bergen - Flam

Blijf op de hoogte en volg Hendrie

25 September 2014 | Noorwegen, Bergen

Gisteren zijn we tegen half 9 vertrokken uit Hardenberg en richting Hirtshals in Denemarken gereden. Met het verkeer viel het allemaal best wel mee dus waren we aan de vroege kant. Na een strandwandeling, dat was best lekker na een dag in de auto zitten, hebben we gegeten.
Tegen 21:00 uur reden we de boot op, beetje jammer dat je buiten de haven niet zo veel meer ziet van de omgeving, daarom zijn we vroeg naar bed gegaan.
Tegen 13:00 uur kwamen we in Bergen aan en was het even zoeken hoe we de E16 konden vinden, de navigatie dacht dat we nog in Hirtshals waren ;-)
Papa heeft de midwinterhoorn ook mee genomen en bij een informatiepunt in de omgeving van Gudvangen toch maar even geblazen, ook al is het seizoen nog niet begonnen.
Via de Gudvangentunnel zijn we in Flam aangekomen voor de eerste overnachting en ik denk dat ze bij het Heimly Pensionat erg blij zijn als we morgen weer vertrekken. De bed&Breakfast serveert alleen ontbijt en omdat we nog noedels bij ons hadden konden we dat wel opwarmen op ons gaspitje. Gisteren werkte dit perfect maar nu lekte dit potje gas en wanneer je het gas dus aan doet zijn de vlammen wel iets groter voor het pannetje dat we er op wilden zetten. Vandaag dus niet gekookt maar met gekookt water dat we hier kregen toch nog onze noedels op kunnen eten.
Morgen schijnt het te gaan stormen in deze regio dus we willen op tijd vertrekken zodat we in ieder geval de veerboot Solvorn – Urnes wel kunnen nemen en niet 45 minuten hoeven om te rijden langs de fjord.
Morgen ook maar eens kijken of we het weer voor elkaar krijgen om op een bijna volle tank nog 1620 km te kunnen rijden, normaal rijdt de auto ongeveer 600 km op een volle tank, Noorwegen is gewoon een bijzonder land :-p
Ondanks de regenachtige start in Bergen was de route wel erg mooi. Als het droog is lijkt het door de herfstkleuren van de bomen toch dat de zon schijn. Hopelijk schijnt de zon echt als we over de Sognefjellet, de Valdresflye en de Hardangervidda rijden.