Flam - Urnes - Reisverslag uit Ornes, Noorwegen van Hendrie - WaarBenJij.nu Flam - Urnes - Reisverslag uit Ornes, Noorwegen van Hendrie - WaarBenJij.nu

Flam - Urnes

Blijf op de hoogte en volg Hendrie

26 September 2014 | Noorwegen, Ornes

Vandaag van Flam naar Urnes gereden. Vorig jaar is er brand geweest in de Gudvangentunnel, deze tunnel is nu wel weer open maar een gedeelte heeft nog geen verlichting en dan is zo’n tunnel erg donker.
Het stormt in Noorwegen en er was weinig verkeer op de weg dus we konden lekker doorrijden maar betekende ook dat we verder niet in Flam hebben gekeken, Laerdal zijn we ook aan voorbij gegaan. Toen we hierlangs reden waaiden de bladeren horizontaal over de weg en het regende ook nog eens hard.
In Sogndal hebben we boodschappen gedaan en daarna door naar Solvorn om met de veerboot richting Urnes te gaan. Wel bijzonder om de boot op te rijden, het water stond erg hoog en daarom heel rustig de boot op- en af rijden.
In Urnes scheen de zon en zon en regen is fotogeniek weer: regenboog.
’s Avonds stormde het echt hard en Irene zag op internet dat een aantal bergwegen gesloten zijn in verband met de sneeuw. Normaal gaan deze wegen pas dicht in November en hopelijk zijn ze dinsdag weer begaanbaar want onze route en overnachtingen zijn hierlangs gepland. We wachten af, na morgen zal de storm gaan liggen maar het levert vast mooie foto’s op.